Äskettäin käynnistetyn aloitteen puitteissa KwikChex ja EUROC vaativat osa-aikaisen omistajat voivat jättää raportteja soittajille ja muille ei-toivotuille kontakteille, kuten sähköpostitse ja tekstiviestinä. Kaikki ilmoitukset tutkitaan ja todisteet tietosuojaloukkauksista ja muusta laittomasta toiminnasta kerätään ja esitetään asianomaisille viranomaisille kaikkialla Euroopassa.
Häiriöpuhelujen ja liitettyjen huijausten määrä on lisääntynyt dramaattisesti vuoden alusta Covidien-19 kriisi ja aikaosuuksien omistajille suunnatut ovat taloudellisten tappioiden kannalta hedelmällisimpiä ja vakavimpia. Tällä aloitteella, joka aloitettiin Isossa-Britanniassa ja jota levitetään nyt kaikkialla Euroopassa, pyritään tietosuojalakien täytäntöönpanoon - tunnistamalla paitsi soittajat ja puhelinkeskukset, joihin he työskentelevät, myös ne, jotka ostavat palveluita, ja aina kun mahdollista. jäljittää niihin, jotka ensin aloittivat tietojen laittoman myynnin.
Kuluttajien vahingot pelottavassa mittakaavassa
KwikChexin käynnissä olevat tutkimukset ovat jo alkaneet tuoda esiin ongelmien laajuutta ja vakavuutta. Vain 20 äskettäin tarkastettua kylmänumeroa oli vastuussa arviolta yli 70,000 37 häiritsevästä puhelusta. Jotkut rikoksentekijöistä on jo tunnistettu, mutta tämä on kiistatta vain jäävuoren huippu, ja oletetaan, että tunnistettujen huijaussoittojen määrä, jotka on tehty tai joita tehdään tällä hetkellä, ylittää yli puolen miljoonan ja kuluttajat ovat pudonneet miljoonien menetettyjen huijausten uhri. Pelkästään yhdessä tapauksessa, joka koskee vääriä aikaosuuksien poistumista, korvauksia ja loma- / vapaa-ajan kerhoja, joista on meneillään poliisitutkinta, kuluttajille aiheutuvien menetysten arvioidaan olevan yli XNUMX miljoonaa puntaa.
Monet aikaosuuksien omistajat ovat tietoisia siitä, että soittajat ovat luonnostaan epärehellisiä ja kertovat soittajille niin, mutta vaikka käyttäjät olisivatkin kirjautuneet järjestelmiin ja käyttävät tekniikkaa, joka on suunniteltu estämään häiritsevät puhelut, heitä häiritään, koska soittajat vaihtavat jatkuvasti numeroita ja jättävät huomiotta yleiset tiedot Suojausasetukset (GDPR). Kuluttajat ilmoittavat kärsivänsä "3-4 puhelua päivässä viikkojen ajan", vaikka he ovat vaatineet, että heidät poistetaan puhelulistoista.
Harjoittama epärehellisyys on poikkeuksellista. Soittajat väittävät usein olevan virallisesti kuulostavia organisaatioita, kuten '' kuluttajansuojapaneeli '', tai he käyttävät petollisesti olemassa olevien organisaatioiden, kuten Citizens Advice Bureau, nimiä. Heidän tehtävänään on houkutella kuluttajia maksamaan huomattavia maksuja aikaosuuksien vapauttamisesta ja korvauksista, ja he painostavat, että tämä tehdään välittömästi, usein vääristämällä ja suoralla valheella. Ja ei pidä unohtaa, että väärissä käsissä olevia henkilötietoja voidaan myydä ja usein myydä muille roistoille, mikä lisää haittaa ja mahdollisia taloudellisia menetyksiä.
Aikaosakkaiden omistajien oikeudet suojaan ja ilmaiseen apuun
Osuusosuuksien omistajilla on oikeus aikaosuuksiinsa ja tietoihinsa lakien nojalla. Hyvämaineiset asianajotoimistot eivät toimi tällä tavalla. Säännellyt yritykset eivät saa tehdä niin.
Tämän aloitteen puitteissa näitä oikeuksia tuetaan maksuttomilla palveluilla, joiden avulla aikaosuuksien omistajat voivat toimia tehokkaammin tietojen ja yksityisyyden loukkauksia vastaan ja että heidät voidaan ohjata pätevien ja säänneltyjen oikeudellisten asiantuntijoiden ja asianomaisten viranomaisten puoleen tarvittaessa. Monissa tapauksissa aikaosuuksien omistajat, jotka käyttävät näitä resursseja, huomaavat, että heillä on oikeus ilmaisiin tai alhaisiin / kiinteisiin kustannuksiin liittyviin ratkaisuihin mahdollisista ongelmista, mukaan lukien ilmaiset aikaosuussopimukset ja ilmaiset saatavat (esimerkiksi Yhdistyneen kuningaskunnan kulutusluottolain mukaan ei missään tapauksessa tarvitse maksaa maksuja). Jos on tapauksia, joissa vaaditaan muodollisia oikeudellisia toimia, tätä voivat auttaa lakimiehet, jotka toimittavat alkuperäiset ilmaiset kannattavuusraportit - ja joilla ei ole aiemmin ollut yhteyttä yrityksiin, joiden on osoitettu osallistuneen aiempiin huijauksiin.
Kuluttajat voivat tehdä ilmoituksia puhelun soittamisesta / tietojen väärinkäytöstä seuraavan linkin avulla -https://timesharebusinesscheck.org/cold-calling-data-theft/